Олександр Лях – переможець обласного етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2025» у номінації «Технології / Трудове навчання»
Учитель географії та технологій/трудового навчання, педагог-організатор Миргородської гімназії № 2 «Гелікон» Миргородської міської ради Полтавської області Олександр Лях – кращий серед кращих учителів технологій/трудового навчання Полтавської області.
Упродовж конкурсу «Учитель року – 2025» учасники проходили низку випробувань: тестування з методики викладання предмета, методичний практикум, створювали дорожню карту творчого проєкту, проводили майстерки й уроки.
Виявивши високу професійну компетентність та креативність, за підсумками всіх випробувань Олександр Лях виборов І місце на обласному етапі конкурсу «Учитель року – 2025» серед педагогів Полтавщини у номінації «Технології / Трудове навчання».
Особисте кредо вчителя – «Навчити можна кожного. Але результат завжди залежить від учня». Олександр Лях навчає дітей наполегливості, уважності, вміння не звертати увагу на невдачі та зосереджуватися на перемогах. Педагогічна ідея, над якою працює Олександр Михайлович, – «Міжгалузева інтеграція на уроках технологій шляхом розроблення та використання навчальних матеріалів для дистанційного компонента освітнього процесу».
На його переконання, саме міжгалузева інтеграція допомагає досягти комплексності та систематичності у навчанні та є запорукою формування у школярів ключових компетентностей.
У навчальному процесі вчитель широко використовує цифрові технології, інтерактивні презентації. Яскравий візуалізований контент – дорожні карти, схеми – допомагає учням краще засвоїти технологічні процеси.
В арсеналі найкращого у 2025 році вчителя технологій області – інтерактивні авторські розробки під назвою «інтелект-карти», виконані у застосунку Canva. Кожна карта (презентація) супроводжується творчими завданнями, які стимулюють учнів до навчання.
Завдяки наочності й використанню сучасних цифрових технологій «інтелект-карти» є універсальним інструментом для традиційного та дистанційного навчання, урізноманітнюють уроки, роблять їх динамічними й захопливими, допомагають вихованцям здобувати нові знання, розвиваючи творчі здібності, критичне мислення та цифрову грамотність.