Публічний звіт начальника РВА за 2024 рік
Миргородська районна військова адміністрація в межах повноважень, передбачених Законом України «Про місцеві державні адміністрації», здійснює виконавчу владу на території Миргородського району, а також реалізує повноваження, делеговані їй Миргородською районною радою.
Діяльність Миргородської районної військової адміністрації Полтавської області спрямована на забезпечення дії Конституції та законів України, здійснення заходів правового режиму, оборони, цивільного захисту, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян, а також запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану на території Миргородського району.
Штатна чисельність працівників районної військової адміністрації у 2024 році складала 142 штатні одиниці, з яких 46 штатних одиниць - апарат та структурні підрозділи без статусу юридичної особи публічного права, 85 – управління соціального захисту населення, 6 – фінансовий відділ, 5 – архівний відділ. Кількість вакантних посад станом на 31 грудня 2024 року становила 16 штатних одиниць.
З 24 лютого 2022 року проведення конкурсів на заміщення вакантних посад державної служби були припинені у зв’язку із запровадженням воєнного стану. Кількість призначених державних службовців без конкурсного відбору відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в 2024 році - 12 осіб. Звільнено протягом 2024 року 18 працівників.
Протягом 2024 року відповідно до Закону України «Про державну службу» проводилась робота з персоналом щодо систематичного підвищення кваліфікаційного рівня шляхом використання Інтернет - платформ НАДС, ДІЯ, Цифрова освіта, Українська школа урядування та за програмами підвищення кваліфікації державних службовців Полтавського регіонального центру підвищення кваліфікації.
У 2024 році підвищення кваліфікації відповідно до затверджених індивідуальних програм підвищення рівня професійної компетентності державного службовця на 2024 рік пройшли 114 державних службовців.
Антикорупційну роботу в районній військовій адміністрації проведено відповідно до законів України «Про запобігання корупції», «Про державну службу», рішень Національного агентства з питань запобігання корупції та Плану заходів щодо запобігання та протидії корупції. Стан роботи з даного питання перебуває на особистому контролі та систематично вживаються заходи у сфері боротьби з корупцією.
Проводиться роз’яснювальна робота серед державних службовців щодо вивчення основних положень антикорупційного законодавства, запобігання та шляхів врегулювання конфлікту інтересів, виявлення сприятливих для вчинення корупційних правопорушень, ризиків у діяльності посадових і службових осіб. Особлива увага приділяється підвищенню кваліфікації державних службовців районної військової адміністрації щодо забезпечення дотримання антикорупційного законодавства.
Враховуючи те, що спектр повноважень районної державної (військової) адміністрації досить широкий і розуміючи високий рівень відповідальності за ефективність їх реалізації, посадовими особами районної державної (військової) адміністрації послідовно і наполегливо здійснювались заходи, спрямовані на забезпечення дієвого і результативного функціонування структурних підрозділів районної військової адміністрації та її апарату, їх тісної співпраці з органами місцевого самоврядування, депутатським корпусом, територіальними органами центральних органів виконавчої влади та іншими суб’єктами діяльності, що зареєстровані на території Миргородського району.
З метою сприяння виконання повноважень районної військової адміністрації з питань економічного та соціального розвитку, на постійній основі проводили свою діяльність понад 30 консультативно – дорадчих та інших допоміжних органів, очолюваних начальником райвійськадміністрації, його заступниками та керівником апарату.
Всього протягом 2024 року прийнято 371 розпорядження начальника райвійськадміністрації, з них: з основної діяльності – 269, з кадрових питань – 102, наказів з основної діяльності - 5. Взято на контроль 173 розпорядження та 3 накази.
Начальником райвійськадміністрації дано 68 доручень, з них на засіданнях колегії –18, на нарадах у начальника райвійськадміністрації – 50.
Наказів керівника апарату райвійськадміністрації прийнято – 404.
За період з 01.01.2024 по 31.12.2024 структурними підрозділами Миргородської районної військової адміністрації опрацьовано 3486 вхідних документів, з них 1200 контрольних, вихідних документів - 1825, з них ініціативних - 615.
До райвійськадміністрації надійшло 441 звернення громадян, з них:
- письмових звернень – 15,
- звернень на урядову гарячу лінію – 365,
- інформаційних запитів – 19,
Найбільше громадянами порушувалось питань соціальної політики та соціального захисту населення, комунального господарства, аграрної політики та земельних відносин, діяльності органів місцевого самоврядування, діяльності місцевих органів виконавчої влади, транспорту і зв’язку. Аналіз колективних звернень засвідчив, що найбільша кількість людей, які підписалися під такими зверненнями, порушують питання щодо опалення житлових приміщень, в яких проживають внутрішньо переміщені особи, ремонту доріг, земельних відносин, надання послуг електропостачання, транспортного перевезення. За соціальним станом заявників найбільше звернень надійшло від внутрішньо переміщених осіб.
Одним із пріоритетних завдань організації роботи із зверненнями громадян у Миргородській райвійськадміністрації є забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, оперативне вирішення порушених питань та задоволення законних прав та інтересів громадян.
Протягом звітного періоду здійснювались перевірки дотримання законодавства щодо звернення громадян та надання методичної допомоги по дотримання чинного законодавства в територіальних громадах району.
Для надання допомоги громадянам, що звертаються до районної військової адміністрації, розміщено стенд з інформацією, яка постійно оновлюється, про структуру районної військової адміністрації із зазначенням адреси, телефонів, прізвищ посадових осіб, іншими матеріалами, які допомагають громадянам конкретизувати свої звернення на адресу того чи іншого керівника.
Розроблені зразки заяв, які розміщені на інформаційному стенді та офіційній веб – сторінці районної військової адміністрації, завдяки яким громадяни мають можливість правильно оформити звернення та уникнути повернення та відмови у розгляді звернення на підставі статей 5, 7, 8 Закону України «Про звернення громадян».
У 2024 році вживалися заходи щодо реалізації державної політики у сфері архівної справи та діловодства. Для встановлення єдиного для всіх установ порядку, відповідно до законодавчих норм роботи з документами від їх створення в діловодстві до передачі на державне зберігання постійно надається методична і практична допомога. Протягом звітного періоду було надано 316 консультацій.
Проведено 14 засідань експертної комісії, схвалено 699 одиниць постійного терміну зберігання, 265 одиниць зберігання з кадрових питань, 1782 одиниці зберігання погосподарських книг, 57 номенклатур справ, 15 інструкцій з діловодства, 9 положень про службу діловодства, 12 положень про експертну комісію, 12 положень про архівний підрозділ.
На постійне зберігання прийнято 980 одиниць зберігання від 13 установ. Проведено 9 комплексних перевірок установ – джерел комплектування архіву.
До архівного відділу районної військової адміністрації надійшло 1404 запити, видано 1404 довідки ( тематичних – 447, майнових – 589, соціально – правового характеру – 368). Проведено 17 виставок, у тому числі 12 виставок он-лайн. Зареєстровано 76 користувачів, яким видано 274 одиниці зберігання.
Районний та місцеві бюджети.
Рішенням 19 сесії 8 скликання Миргородської районної ради від 22 грудня 2023 року було прийнято рішення «Про районний бюджет Миргородського району на 2024 рік». На 2024 рік затверджені доходи районного бюджету Миргородського району у сумі 3 590,2 тис. грн, в тому числі доходи загального фонду районного бюджету Миргородського району 3 546,7 тис. грн та доходи спеціального фонду районного бюджету Миргородського району 43,5 тис. грн. Видатки районного бюджету Миргородського району затверджені в сумі 3 590,2 тис. грн, в тому числі видатки загального фонду районного бюджету Миргородського району 3 546,7 тис. грн та доходи спеціального фонду районного бюджету Миргородського району 43,5 тис. грн.
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» (зі змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 року № 252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» (зі змінами), керуючись рішенням 19 сесії Миргородської районної ради 8 скликання від 22 грудня 2023 року «Про районний бюджет Миргородського району на 2024 рік» районній військовій адміністрації надано право приймати рішення щодо розподілу та перерозподілу коштів у період між сесіями районної ради. Так, за 2024 рік за поданням відділу фінансів районній військовій адміністрації було видано 13 розпоряджень начальника районної військової адміністрації, якими були внесені зміни до дохідної частини районного бюджету в сумі 8 825,9 тис. грн, в тому числі по загальному фонду 7 080,2 тис. грн та спеціального фонду 1 745,7 тис. грн.
Дохідна частина районного бюджету за 2024 рік (з урахуванням міжбюджетних трансфертів) при плані 12 421,7 тис. грн. виконана в сумі 12 323,0 тис. грн., що становить 99,2 % виконання, в тому числі загальний фонд при плані 10 626,9 тис. грн. виконаний в сумі 10 565,2 тис. грн., що становить 99,4 %, та спеціальний фонд при плані 1 794,8 тис. грн. виконаний в сумі 1 757,8 тис. грн., що становить 99,4 % .
Видаткова частина районного бюджету по загальному фонду за 2024 рік. При плані 9 028,4 тис. грн, касові видатки становлять 8 564,8 тис. грн або 94,9%, в тому числі на:
органи державного управління склали 2 828,4 тис. грн або 94,9%;
соціальний захист та соціальне забезпечення 1 250,4 тис. грн або 85,7%;
інша діяльність 3 400,0 тис. грн або 99,8%;
міжбюджетні трансферти 1 086,0 тис. грн або 100%.
Видаткова частина районного бюджету по спеціальному фонду за 2024 рік. При плані 4 237,5 тис. грн, касові видатки становлять 4 115,2 тис. грн або 97,1%, в тому числі:
органи державного управління склали 60,8 тис. грн або 79,9% ,
соціальний захист та соціальне забезпечення 2 314,5 тис. грн або 100%,
інша діяльність 1 590,2 тис. грн або 93,7%
міжбюджетні трансферти 54,0 тис. грн або 100%
економічна діяльність 95,7 тис. грн або 100 %.
Загальна запланована сума доходів по бюджетах територіальних громад Миргородського району за 2024 року (без урахування міжбюджетних трансфертів) 2 342 030,9 тис. грн. Фактично надійшло 2 367 433,3 тис. грн, що становить 101,1 % виконання або 25 402,4 тис. грн, це на 71 007,7 тис. грн менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Виконали план по доходах загального фонду за 2024 рік 13 територіальних громадах, в тому числі: Лютенська (114,1%), Комишнянська (113,1%), Великобудищанська (109%), Білоцерківська (108%), Петрівсько-Роменська (105,6%), Миргородська (105,2%), Великобагачанська (105,2%), Гадяцька (103,7%), Краснолуцька (102,2%), Гоголівська (102,1%), Сергіївська (101,6%), Шишацька (101,2%), Ромоданівська (100,3%). У 2023 році за відповідний період план по доходах виконаний по 13 територіальних громадах району.
Не виконали планові показники за 2024 рік по доходах загального фонду 4 територіальні громади: Лохвицька (96%), Сенчанська (94,1%)
Великосоричинська (90,7%), Заводська (84%). У 2023 році за відповідний період план по доходах не виконаний по 4 територіальних громадах району.
Найбільші надходження до бюджетів територіальних громад становлять:
- податок та збір на доходи фізичних осіб;
- акцизний податок;
- податок на майно, єдиний податок.
На районну програму «Територіальна оборона Миргородського району на 2024 рік» за підтримки територіальних громад було виділено кошти в сумі 5 097 108 грн, в т.ч.;
по 50 000 грн – Петрівсько-Роменська, Гоголівська,
по 100 000 грн – Білоцерківська, Заводська,
150 000 грн –Лютеньська,
по 200 000 грн – Сергіївська, Великобагачанська, Великобудищанська,
по 247 108 грн – районний бюджет Миргородського району
по 250 000 грн – Комишнянська, Гадяцька,
по 300 000 грн – Ромоданівська, Шишацька,
500 000 грн – Лохвицька,
1 000 000 грн – Миргородська,
1 200 000 грн – Великосорочинська.
У 2024 році були використані кошти в сумі 4 990 168 грн на заходи та роботи з територіальної оборони відповідно до програми.
На «Комплексну програму реабілітації, інтеграції та соціального захисту Захисників та Захисниць України, членів сімей загиблих Миргородського району на 2024 рік» за підтримки територіальних громад, районного та обласного бюджетів було виділено кошти в сумі 1 055 505 грн, використано з них 855 619 грн, в т.ч.:
10 350 грн – Лютеньська,
11 350 грн – Гоголівська,
22 700 грн – Комишнянська,
22 700 грн. – Краснолуцька,
36 320 грн – Сенчанська,
43 470 грн – Заводська,
46 670 грн – районний бюджет Миргородського району,
58 020 грн – Великобудищанська,
83 990 грн – Білоцерківська,
106 690 грн – Лохвицька,
144 960 грн – Великосорочинська,
268 399 грн – обласний бюджет Полтавської області.
У першу чергу проводилося фінансування на оплату праці працівників бюджетних установ, оплату комунальних послуг та енергоносіїв.
Заборгованість із виплати заробітної плати працівникам бюджетної сфери станом на 01.01.2025 відсутня.
Економіка.
Виробнича спеціалізація Миргородського району – це агропромисловий та промисловий комплекс.
Агропромисловий комплекс Миргородського району характеризується різноманітністю напрямів діяльності, які забезпечують розвиток сільського господарства та сприяють економічному зростанню. Основними видами
діяльності є: вирощування зернових культур (пшениця, ячмінь, кукурудза), вирощування технічних культур (цукрові буряки, насіння соняшнику та соя), овочівництво та вирощування картоплі, тваринництво (скотарство, свинарство та птахівництво), виробництво молока та м’яса, переробка сільськогосподарської сировини (виготовлення борошна, олії, молочних продуктів, м’ясних виробів та іншої продукції).
Питома вага Миргородського району в загальному обласному валовому виробництві продукції сільського господарства становить близько 23 %.
Сільськогосподарське виробництво у районі здійснюють 297 підприємств та 409 фермерських господарств.
У структурі промислового виробництва Миргородського району найбільшу частку займають машинобудування, добувна та харчова промисловість.
У промисловому секторі району загалом функціонує близько 120 підприємств різних форм власності, які забезпечують вагомий внесок у економічний розвиток регіону.
З початку воєнних дій російські обстріли української інфраструктури негативно вплинули на роботу підприємств Миргородського району. Проте, район прийняв на себе зобов’язання тилового району в частині виконання військових та мобілізаційних завдань.
За 9 місяців 2024 року в Миргородському районі обсяг реалізованої промислової продукції склав 19,1 млрд грн.
Провідні галузі промислового виробництва району:
добувна промисловість (провідні підприємства: НГВУ «Полтаванафтогаз», ГПУ «Полтавагазвидобування», ПрАТ «Пласт», ТОВ «Надра-Геоінвест», ТОВ «Східний геологічний союз»);
машинобудування (провідні підприємства: ПАТ «Вентиляторний завод «Горизонт», ПрАТ «Склоприлад», ПрАТ «Армапром»);
харчова промисловість (провідні підприємства: ПП «Білоцерківська агропромислова група», ПрАТ «Миргородський завод мінеральних вод», ТДВ «Миргородський хлібозавод», ТДВ «Червонозаводський хлібозавод», ТОВ «Аква Миргород», ТОВ «М’ясокомбінат «Миргородський», СТОВ «Воскобійники»).
За оперативними даними підприємств, протягом 2024 року спостерігалися такі тенденції.
У добувній галузі на ГПУ «Полтавагазвидобування» відбулося збільшення видобутку газу на 2 %.
Позитивну динаміку виробництва у 2024 році демонструє підприємство у галузі машинобудування ПрАТ «Склоприлад» (лабпосуд і прилади) – на
64,3 %. Водночас, скоротились обсяги виробництва промислової продукції на ТОВ «Гадяцький завод залізобетонних виробів» – на 35,8 %.
Скорочення виробництва має підприємство харчової галузі ПП «Білоцерківська агропромислова група», зокрема зменшилось виробництво масла – на 8,8 % та сухої сироватки – на 3,8 %. З метою підтримка виробництва та споживання українських товарів на території Миргородського району
розпочато реалізацію Всеукраїнської економічної платформи «Зроблено в Україні».
У м. Миргороді на базі Миргородської філії Полтавського обласного центру зайнятості відкрито регіональний офіс підтримки малого і мікро бізнесу «Зроблено в Україні».
До програми «Національний кешбек» долучились 6 виробників Миргородщини (ТОВ «Миргородська олія», ТОВ «М’ясокомбінат «Миргородський», ТОВ «Аква Миргород», ПП «Білоцерківська агропромислова група», СТОВ «Воскобійники», ПрАТ «Склоприлад»).
На період воєнного стану районна військова адміністрація спільно з Національною поліцією України, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та органами місцевого самоврядування забезпечують контроль за встановленням суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі цін на такі товари вітчизняного виробництва: борошно пшеничне вищого сорту, молоко пастеризоване жирністю 2,5% (у плівці), хліб житньо-пшеничний, яйця курячі категорії С1, птицю (тушки курячі, четвертини тушки курячої), батон та олію соняшникову рафіновану, крім товарів, маркованих як органічна продукція.
Упродовж 2024 року робочими групами територіальних громад Миргородського району з контролю за встановленням цін проведено 530 контрольних заходів, у результаті чого ціни були знижені до економічно обґрунтованого рівня за рахунок зменшення торговельної надбавки до 10% на вказані товари.
За останніми статистичними даними станом населення Миргородського району складає 198 тис. осіб.
У 2024 році у Миргородському районі територіальними громадами було забезпечено тимчасову зайнятість для 87 осіб у формі громадських робіт. Зазначені заходи сприяли частковому вирішенню питання безробіття.
Крім того, в межах урядового проєкту «Армія відновлення» до суспільно корисних робіт було залучено 1418 осіб, серед яких 2 ветерани. Залучені особи виконували роботи, пов’язані з благоустроєм населених пунктів, відновленням об’єктів інфраструктури, впорядкуванням територій, а також іншими завданнями, що мали важливе значення для забезпечення життєдіяльності громад району.
Разом з тим, за інформацією Миргородської філії Полтавського обласного центру зайнятості, гострими залишаються питання дефіциту кадрів та професійно-кваліфікаційного дисбалансу на ринку праці. Серед шукачів роботи, які звертаються за послугами до служби зайнятості, найбільше колишніх працівників сфери торгівлі, людей, які працювали в державному управлінні та сільському господарстві. Найбільш затребуваними залишаються кваліфіковані робітники. Роботодавці пом’якшують вимоги до претендентів, готові наймати пенсіонерів, студентів, а також жінок на умовно „чоловічі” посади. Вирішенню питання дефіциту кадрів на ринку праці сприятиме залучення дорослого населення до перенавчання, зокрема за дуальною формою та шляхом отримання ваучерів.
Житлово-комунальне господарство.
Для забезпечення сталого функціонування підприємств житлово-комунального господарства району на випадок виникнення блекауту Миргородською районною військовою адміністрацією спільно з органами місцевого самоврядування було вжито ряд заходів.
З метою оперативного реагування на випадок зупинки об'єктів енергетичної інфраструктури на підприємствах житлово-комунального господарства оновлені та затверджені плани дій реагування на аварійні ситуації на об'єктах теплопостачання, водопровідно-каналізаційного господарства. Для працівників комунальної сфери у вересні-жовтні 2024 року проведені об'єктові навчання щодо поглиблення теоретичних знань, набуття практичних умінь, відпрацювання практичних навичок та виконання завдань у разі припинення електропостачання на об'єктах критичної інфраструктури (життєзабезпечення). Мета навчань ‒ вироблення алгоритму швидкого реагування всіх відповідних підрозділів на ситуації з відсутністю електроенергії. 23.09.2024 року проведені регіональні навчання-тренування сил та засобів цивільного захисту.
По Миргородському району об'єкти тепло-, водопостачання та водовідведення забезпечені резервними джерелами електроживлення:
- об'єкти водопостачання ‑ 222 (забезпечено резервним джерелом електроживлення ‑ 50),
з них: 221 ‑ водозабірна свердловина (49 забезпечено резервним джерелом електроживлення); 1 - насосна станція (забезпечено резервним джерелом електроживлення);
- об'єкти водовідведення ‑ 17 (забезпечено резервним джерелом електроживлення ‑ 7),
з них: 12 - каналізаційно-насосні станції (6 забезпечено резервним джерелом електроживлення); 5 - очисні споруди (2 забезпечено резервним джерелом електроживлення);
- об'єкти теплопостачання‑ 20 (17 забезпечено резервним джерелом електроживлення).
У районі продовжується розвиток альтернативної енергетики та створення децентралізованої інфраструктури для генерації електроенергії. Так, за підтримки міжнародних партнерів, на двох підприємствах Миргородської громади працюють сонячні електростанції (СЕС). 220 панелей забезпечують електроенергією лікарню та один із водозаборів. Встановлення сонячних електростанцій дозволило крім можливості аварійного заживлення зменшити витрати на електроенергію з мережі.
Встановлення когенераційної установки забезпечить стабільну роботу теплоджерела досягненням автономності від постачання електричної енергії.
Містобудування та архітектура.
Миргородською районною військовою адміністрацією реалізується державна політика у галузі архітектури та містобудування, а саме:
1. Виготовлення та видача будівельного паспорту забудови земельної ділянки (забудова присадибних, дачних і садових ділянок). Протягом 2024 року надійшло 4 звернення щодо видачі/підтвердженню будівельного паспорту забудови земельної ділянки, з яких виготовлено 3 будівельних паспорти, підтверджено дію на 1 будівельний паспорт.
2. Надання вихідних даних на проєктування об'єктів архітектури для нового будівництва розширення, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, благоустрою територій у порядку встановленому центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури, видача містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки. В поточного році було надано містобудівні умови та обмеження по 1 зверненню, ще по 6 зверненнях було відмовлено відповідно до Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.11.2017 р. № 289 «Про затвердження Переліку об’єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються», також видано 10 листів про те, що містобудівні умови та обмеження не надаються відповідно до зазначеного наказу Мінрегіону.
3. Виготовлення та видача паспортів прив'язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. Виготовлено 3 паспорти прив'язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності та продовжено дію 1 паспорту прив'язки.
4. Ведення обліку наявної містобудівної документації населених пунктів на території району, внесення пропозицій та організація проведення робіт з питань щодо розроблення та коригування генеральних планів та іншої містобудівної документації. Постійно проводиться робота з інформування органів місцевого самоврядування щодо необхідності ініціювати розроблення комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад та нових генеральних планів.
В 2024 році генеральні плани та плани зонування населених пунктів територіальними громадами не затверджувалися.
Станом на 01.01.2025 проходить погодження та знаходиться на доопрацюванні генеральний план населеного пункту Ковалівка.
Інформатизація.
У 2024 році на території Миргородського району діяло 17 ЦНАПів.
Протягом року ЦНАПами було прийнято 160 963 заяви:
- ЦНАП виконавчого комітету Білоцерківської сільської ради – 6654 заяви;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Великобагачанської селищної ради – 11708 заяв;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Великобудищанської сільської ради – 14475 заяв;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Великосорочинської сільської ради – 5140 заяв;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Гадяцької міської ради – 9902 заяви;
- ЦНАП Гоголівської селищної ради – 5423 заяви;
- відділом з питань надання адміністративних послуг виконавчого комітету Заводської міської ради – 5541 заява;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Комишнянської селищної ради – 1646 заяв;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Великобудищанської сільської ради – 14475 заяв;
- ЦНАП виконавчого комітету Краснолуцької сільської ради – 6152 заяви;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Лохвицької міської ради – 9951 заява;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Лютенської сільської ради – 2932 заяви;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Миргородської міської ради – 39046 заяв;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Великобудищанської сільської ради – 14475 заяв;
- ЦНАП виконавчого комітету Петрівсько-Роменської сільської ради – 7758 заяв;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Ромоданівської селищної ради – 2126 заяв;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Сенчанської сільської ради – 5670 заяв;
- відділом «ЦНАП» виконавчого комітету Сергіївської сільської ради – 9880 заяв;
- ЦНАП виконавчого комітету Шишацької міської ради – 15642 заяви.
В усіх ЦНАПах впроваджено шеринг е-документів за сценарієм Дія.QR, для відвідувачів наявний доступ до мережі Інтернет. У всіх ЦНАПах створено офіційні веб-сайти. Також ЦНАПи підключено до Модулю оцінки рівня задоволеності суб’єктів звернення. Відвідувачі можуть оцінити якість отримання послуг, залишити відгук.
Соціальна політика.
Соціальний захист є однією із найвагоміших складових системи життєзабезпечення населення та функціонування держави.
Управління соціального захисту Миргородської районної військової адміністрації на території Миргородського району забезпечує:
- реалізацію державної політики з питань соціального захисту населення, внутрішньо переміщених осіб, підтримки сімей, у тому числі сімей з дітьми та багатодітних, запобігання домашньому насильству, протидії торгівлі людьми, виконання програм і заходів у цій сфері;
- призначення та виплату соціальної допомоги, компенсацій та інших соціальних виплат, установлених законодавством;
- реалізацію державної політики у сфері реабілітації дітей з інвалідністю;
- реалізацію державної політики у сфері оздоровлення осіб з інвалідністю, громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
У поточному році на управління соціального захисту населення Миргородської РВА покладено відповідальність за реалізацію 9 державних програм за 32 напрямками.
Протягом 2024 року на обліку в управлінні перебувало 1655 сімей, які отримували допомогу відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» (допомога по вагітності та пологам; допомога при народженні дитини; допомога при усиновленні дитини; допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування; допомога на дітей одиноким матерям; допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження; допомога на дітей багатодітним сім’ям).
Протягом 2024 року 2008 осіб отримували державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю».
Щомісячну грошову допомогу особам, які проживають з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу отримувало 124 громадянина.
Кількість отримувачів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям протягом року становила 1244, з них 658 сімей є багатодітними.
Допомогу на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування отримали 19 сімей, 294 громадянам призначено грошову компенсацію вартості одноразової натуральної допомоги „пакунок малюка”.
Загальний обсяг фінансування для виплати всіх видів соціальних допомог за 12 місяців 2024 року становив 310 909 428 грн.
За 12 місяців 2024 року видано:
- 151 посвідчення дітям з інвалідністю з дитинства, особам з інвалідністю з дитинства, особам з інвалідністю внаслідок загального захворювання;
- 109 посвідчень багатодітної сім’ї;
- 165 посвідчень дітям з багатодітної сім’ї;
- 11 посвідчень ветерана праці.
Станом на 01.01.2025 року на території Миргородського району зареєстровано 25648 внутрішньо переміщених осіб, з них 5024 дітей: 1378 дітей дошкільного віку, 3646 дітей шкільного віку.
Отримують державну допомогу внутрішньо переміщеним особам на проживання 4118 осіб, загальна сума виплачених коштів за 2024 рік складає 164 490 000 грн.
За рахунок коштів обласного та державного бюджету:
- виплачена грошова компенсація за пільгове забезпечення продуктами харчування 108 особам, постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС;
108 особам, постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС, виплачена компенсація за шкоду, заподіяну здоров’ю та допомогу на оздоровлення;
8 особам з інвалідністю внаслідок загального захворювання виплачена компенсація за бензин та транспортне обслуговування;
31 дитина з інвалідністю з дитинства отримала реабілітаційні заходи;
35 осіб, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, забезпечено санаторно- курортним лікуванням.
З метою негайного вирішення проблемних питань, розпорядженням начальника районної військової адміністрації утворено міжвідомчу координаційну раду з гендерних питань та проблем сім’ї при Миргородській районній військовій адміністрації.
За 12 місяців 2024 року проведено 2 засідання координаційної ради.
Протягом 2024 року звернень щодо встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми не надходило.
У кожній територіальній громаді району створені мобільні бригади соціально психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі.
Протягом 2024 року по Миргородському району зафіксовано 72 звернення щодо домашнього насильства та насильства за ознакою статі. Підтверджених фактів насильства вчинено стосовно дорослої особи, а саме: чоловічої статі -10 осіб, жіночої статі – 62 особи.
Кількість фактів насильства, вчиненого стосовно дитини (зокрема зафіксовано що дитина свідок) щодо 3 осіб.
З метою посилення ефективності реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству постійно проводяться наради та спільні виїзди до кривдників за участю працівників Миргородського РВП ГУНП у Полтавській області.
Протягом 2024 року проведено 3 круглі столи за участю представників громад Миргородського району, відповідальних за напрямок запобігання домашньому насильству та насильству за ознакою статі.
Ветеранська політика.
У районі особлива увага приділяється підвищенню рівня соціального захисту Захисників і Захисниць України та членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України шляхом виконання державних програм та забезпечення додатковими соціальними гарантіями за рахунок коштів обласного бюджету та бюджетів об’єднаних територіальних громад району.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2023 № 702, районною військовою адміністрацією створено відділ з питань ветеранської політики.
Протягом 2024 року відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» проведено 85 засідань комісії з питань встановлення статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни та члена сім’ї загиблого Захисника чи Захисниці України. Відповідно до рішень комісії встановлено статус та видано посвідчення, а саме: особи з інвалідністю внаслідок війни – 162 особам, член сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни – 6 особам, член сім’ї загиблого Захисника чи Захисниці України – 188 особам, в т.ч. 28 дітей до досягнення ними 14-річного віку.
За рахунок коштів державного бюджету, у поточному році Миргородському району виділено субвенцію особам відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 719 «Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей» на суму 2 млн 314 477,98 грн.
Протягом 2024 року укладено 8 тристоронніх угод із навчальними закладами на надання послуг з професійної адаптації на суму 101,04 тис. грн, а саме:
- для отримання послуг професійної адаптації за навчальними програмами «підготовка водіїв автотранспортних засобів» для 6 членів сім’ї загиблого Захисника чи Захисниці України;
- для підвищення кваліфікації 2 ветеранів війни, працевлаштованих на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб у центрі ветеранського розвитку, що діє у складі Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка.
У 2024 році Миргородський район один з перших активно долучився до реалізації вказаного напрямку в межах Комплексної програми реабілітації, інтеграції та соціального захисту Захисників та Захисниць України, членів сімей загиблих Полтавської області на 2023-2025 роки. У 2024 році в рамках Обласної Програми послугами соціального відновлення на базі ПрАТ «Миргородкурорт» скористалися 25 осіб, з них 15 осіб з інвалідністю внаслідок війни. На оздоровлення залучено 268,399 тис. грн з обласного бюджету.
На районному рівні протягом 2024 року підтримка ветеранів війни, членів сімей загиблих Захисників і Захисниць України здійснювалася у межах Комплексної програми реабілітації, інтеграції та соціального захисту Захисників та Захисниць України, членів сімей загиблих Миргородського району на 2024 рік, затвердженої рішенням Миргородської районної ради від 22.12.2023.
Одним із заходів Програми передбачено соціальне відновлення осіб з інвалідністю внаслідок війни з числа Захисників і Захисниць України, а також членів їх сімей шляхом надання соціальної, психологічної підтримки та оздоровчих послуг.
У рамках цієї Програми послугами соціального відновленням на базі ПрАТ «Миргородкурорт» скористалася 51 особа, з них 25 осіб з інвалідністю внаслідок війни, залучено 587,222 тис. грн.
З метою реалізації державної ветеранської політики та належної підтримки Захисників та Захисниць України, членів їх сімей та членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України у 17 територіальних громадами району прийняті цільові програми реабілітації, інтеграції та соціального захисту Захисників та Захисниць, членів їх сімей та членів сімей загиблих Захисників і Захисниць України
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2024 № 881 «Деякі питання забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб» у 13 громадах Миргородського району введено в штат 18 посад фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб.
У 2024 році до комунальних установ, закладів району працевлаштовано 11 осіб на посади фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб, з них 3 ветерани війни, рекомендовано в резерв 4 особи.
З метою поінформованості ветеранів війни щодо отримання послуг, які надаються на місцевому рівні в громадах району на платформі е-ветеран розміщено е-Карту послуг для ветеранів війни в громадах. За допомогою е-Карти ветерани та ветеранки, їхні родини, сім’ї загиблих Захисників і Захисниць можуть швидко знайти інформацію про перелік послуг, якими можуть скористатися ветерани війни та члени їх сімей в громадах.
Протягом 2024 року на карті е-послуг для ветеранів війни внесено 231 послугу територіальними громадами Миргородського району.
Миргородська районна військова адміністрація та кожна громада району активно реалізовує державну ветеранську політику, що сприятиме ветеранам війни, демобілізованим особам та членам їхніх сімей у реалізації їхніх можливостей, прав, соціальних гарантій на шляху переходу від військової служби до цивільного життя.
Правовий захист дітей.
У Миргородському районі діє 17 служб у справах дітей виконавчих комітетів міських, сільських та селищних рад, які працюють над виконання законодавства щодо влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування до сімейних форм влаштування. Службами у справах дітей прикладається максимум зусиль з пошуку сімей, у які можливе влаштування таких дітей. Станом на 01.01.2025 року на первинному обліку служб у справах дітей перебуває 258 дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з них:
- 6 дітей що знаходяться на повному державному утриманні, перебувають у закладах МОЗ;
-13 дітей що знаходяться на повному державному утриманні, перебувають у закладах Міністерства освіти і науки України;
- 2 дітей що знаходяться на повному державному утриманні, перебувають у закладах Міністерства соціальної політики України;
- 7 дітей що знаходяться на повному державному утриманні, перебувають у центрах соціально-психологічної реабілітації дітей;
- 15 дітей влаштовано у прийомні сім’ї;
- 20 дітей влаштовано до дитячих будинків сімейного типу.
У 2024 році 55 дітей, які набули статус дитини, позбавленої батьківського піклування чи дитини-сироти, влаштовані у сім’ї громадян району під опіку та піклування.
Станом на 01.01.2025 року 194 дитини проживають у сім’ях опікунів/піклувальників. Службами у справах дітей спільно із фахівцями із соціальної роботи постійно перевіряється стан утримання, виховання та проживання дітей у сім’ях опікунів/піклувальників, прийомних батьків та батьків-вихователів. Усі діти забезпечені всім необхідним для дітей, відповідного віку, порушень прав дітей не виявлено, кошти по опіці та піклуванню використовуються на дітей, про що зазначається у відповідних актах обстеження. За 2024 рік 42 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування було влаштовано під опіку та піклування сім’ї громадян України. Із загальної кількості дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, що перебувають на первинному обліку, до сімейних форм виховання влаштовано 229 дітей, що становить 88,7%.
У Миргородському районі функціонує:
- 2 дитячих будинки сімейного типу (м. Гадяч, м. Лохвиця), у яких виховується 7 та 6 дітей відповідно;
- 17 прийомних сімей, у яких виховується 24 дитини;
- 5 патронатних родин, (2 у м. Миргород, та по одній у м. Гадяч, м. Лохвиця, смт Велика Багачка), станом на 01.01.2025 там перебуває 8 дітей.
Станом на 01.01.2025 року два дитячих будинки сімейного типу та дві прийомних сім’ї, чотири родини опікунів/піклувальників разом з дітьми перебувають за кордоном. Усі родини стоять на консульському обліку та служби за місцевими обліками систематично підтримують зв’язок з ними.
Станом на 01.01.2025 на обліках служб у справах дітей перебувають 761 дітей, які мають статус постраждалих від воєнних дій та збройних конфліктів. За 2024 рік службами надано 311 дітям відповідний статус.
Станом на 01.01.2025 року на обліку служб у справах дітей перебуває 46 дітей із 33 сімей, відносно яких скоєно насильство або існувала реальна загроза його вчинення. З метою захисту дитини органом опіки та піклування по одному із фактів скоєння фізичного насильства подано позов до суду про позбавлення матері батьківських прав.
У всіх службах у справах дітей виконавчих комітетів міських, сільських та селищних рад та службі у справах дітей районної військової адміністраціє працює Єдина Інформаційна Аналітична Система (далі ЄІАС) «Діти». До ЄІАС «Діти» вносяться відомості про дітей: статус, облік з усиновлення, відомості про батьків, влаштування дитини, стан здоров'я, відомості про житло та майно дитини, соціальні виплати, фото дитини, антропометричні дані, особливі прикмети тощо. Постійно проводиться моніторинг ЄІАС «Діти», вноситься інформація до обліково-статистичних карток дітей.
Служби у справах дітей ведуть облік дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, у тому числі відносно яких вчинено насильство в сім'ї або існує реальна загроза його вчинення. У разі виникнення безпосередньої загрози життю чи здоров’ю дитини вживаються заходи відповідно до чинного законодавства; здійснюється прийом інформації про випадки жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення та в межах своїх повноважень вживаються заходи щодо захисту прав дитини.
Станом на 01.01.2025 на обліку служб у справах перебуває 851 дитина, з них:
- 107 дітей проживають у сім’ях, у яких батьки ухиляються від виконання батьківських обов’язків;
- 54 дитини щодо яких скоєно фізичне, психологічне, сексуальне або економічне насилля, жорстоке поводження або загроза його вчинення.
З метою недопущення насилля над дітьми, бродяжництва, безпритульності та бездоглядності, втягування дітей у протиправні дії, скоєння неповнолітніми правопорушень, службами у справах дітей Миргородського району організовується відповідна робота. Служби у справах дітей спільно з фахівцями із соціальної роботи, інспекторами ювенальної превенції Миргородського відділу поліції ГУНП України в Полтавській області систематично проводять спільні заходи (рейди, відвідування за місцем мешкання, консультації, співбесіди, роз’яснювальні бесіди, наради). Станом на 31.12.2024 року проведено 220 профілактичних рейдів, у ході яких виявлено вперше 85 дітей, які потребують соціально-правового захисту.
Значну увагу служби у справах дітей приділяють дітям, які перемістилися до Миргородського району із зони проведення бойових дій, внаслідок повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України.
Родинам з дітьми приділяється постійна увага: сприяння у отриманні відповідних статусів, наданні юридичних, психологічних консультацій, допомога у влаштуванні дітей до навчальних закладів громад, сприяння у оформленні та отриманні документів, необхідних для одержання державних допомог та ін. Серед переміщених дітей, у районі проживають 16 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування у 6 родинах опікунів/піклувальників, 1 дитячий будинок сімейного типу, у якому виховується 8 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та 2 прийомні сім’ї, у яких виховується 5 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Освіта.
З початоку 2024-2025 навчального року мережа закладів освіти Миргородського району становить: 110 закладів дошкільної освіти, 106 закладів загальної середньої освіти, 4 заклади професійної освіти (професійно– технічної) освіти.
Мережа закладів освіти територіальних громад Миргородського району відповідає потребам населення. Водночас триває робота з оптимізації цієї мережі, яка здійснюється з урахуванням сучасних вимог, демографічної ситуації, а також фінансових і матеріальних можливостей громади. Мета цієї оптимізації полягає в підвищенні якості освітніх послуг, забезпеченні доступності освіти для всіх категорій населення та ефективному використанні ресурсів.
Підвезення здобувачів освіти здійснювалось в повному обсязі.
Основним пріоритетом галузі, в умовах військових дій, залишається безпека всіх учасників освітнього процесу. В умовах дії правового режиму воєнного стану забезпечено роботу закладів освіти в очному форматі. Для цього було проведено аудит приміщень освітніх закладів, визначено потенційні місця для укриттів та облаштовано укриття, підготовлено відповідну нормативну документацію (акти готовності закладів освіти та паспорти споруд цивільного захисту населення найпростіших укриттів), опрацьований алгоритм дій при отриманні сигналу «повітряна тривога».
Заклади загальної середньої та дошкільної освіти забезпечені укриттями, системами пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу в приміщеннях та укриттях закладів освіти. Укриття обладнані необхідними засобами безпеки та комфорту, що відповідають сучасним стандартам. Це дало можливість відновити офлайн навчання, що є надзвичайно важливим для психологічного та емоційного стану дітей, а також для їхнього повноцінного освітнього процесу.
У закладах загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти встановлені «Тривожні кнопки», заклади забезпечені сторожами, території облаштовані огорожами. В деяких встановлена система зовнішнього та внутрішнього відеоспостереження.
Всі заклади мають доступ до мережі Інтернет та обладнані безпровідною локальною мережею Wi-Fi. Крім цього, для організації безпечного освітнього процесу в усіх закладах освіти продовжено процес створення «Класів безпеки», що сприятиме систематичній підготовці дітей та молоді з питань цивільного захисту, особистої безпеки, здорового способу життя та формування навичок самозахисту і рятування в умовах надзвичайних ситуацій.
На території Миргородського району розпорядженням голів міських та сільських територіальних громад створено шість осередків для викладання навчального предмета «Захист України» у закладах освіти, а саме: Гадяцький опорний ліцей імені Лесі Українки Гадяцької міської ради, Опорний заклад загальної середньої освіти «Комишнянський ліцей Комишнянської селищної ради», Лохвицька гімназія №1 Лохвицької міської ради, Опорний заклад освіти «Миргородський ліцей №1 імені Панаса Мирного Миргородської міської ради», Комунальний опорний заклад «Сенчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Сенчанської сільської ради», Опорний заклад «Шишацький ліцей ім. В.І. Вернадського Шишацької селищної ради».
Для забезпечення прав дітей на доступність здобуття дошкільної освіти, їх розвиток, виховання та навчання відповідно до вимог Закону України «Про дошкільну освіту» на території району функціонують 109 закладів дошкільної освіти.
У закладах загальної середньої освіти Миргородського району створені належні умови навчання для дітей з особливими освітніми потребами. У деяких територіальних громадах є Інклюзивно - ресурсні центри та у закладах загальної середньої освіти відкрито класи інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами. З метою психологічної підтримки дітей та відновлення їх психоемоційного стану в умовах постійної воєнної агресії в закладах загальної середньої освіти району проводилися індивідуальні та групові психологічні консультації для батьків та дітей. Одним з пріоритетних напрямків діяльності закладів загальної середньої освіти району була робота з обдарованими дітьми. Незважаючи на труднощі та обмеження воєнного часу, учні району залишалися постійними учасниками учнівських олімпіад з навчальних предметів.
У закладах загальної середньої освіти Миргородського району територіальними громадами прийнято рішення про встановлення вартості харчування учнів 1-4 класів на рівні не менше 50 гривень, що дозволить підвищити якість харчування.
Невід’ємною складовою системою безперервної освіти є позашкільна освіта, спрямована на розвиток здібностей та обдарувань вихованців, учнів і слухачів, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні. В районі успішно функціонують Центри позашкільної освіти, Школа естетичного виховання, Центри творчості дітей та учнівської молоді, Дитячо-юнацькі спортивні школи, Дитячі музичні школи. Учні брали активну участь у всіх запланованих заходах та обласних конкурсах, але багато з них проводилися дистанційно. Для розвитку та популяризації ідеї фізичної культури та спорту, сприянню всебічного розвитку дітей i молоді, залучення їх до занять фізичною культурою та спортом, забезпечення пропаганди здорового способу життя проводились традиційні змагання в дитячо-юнацьких спортивних школах району.
Медицина
У 2024 році в Миргородському районі, як і на всій території Полтавської області, діє План Спроможності мережі закладів охорони здоров’я Полтавського госпітального округу. Лікарні в області поділили на загальні, кластерні та надкластерні.
На території району діють 5 лікарень. Зокрема, відповідно до спроможності мережі закладів охорони здоров’я Полтавського госпітального округу, КНП «Гадяцька міська центральна лікарня» та КНП «Лікарня інтенсивного лікування Миргородської міської ради» – кластерні; КНП «Лохвицька міська лікарня» – загальна; КНП «Шишацька лікарня планового лікування» і КНП Великобагачанська центральна лікарня» – інші (знаходяться поза спроможною мережею).
Первинну медичну допомогу надають наступні заклади:
1. «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Білоцерківської сільської ради Миргородського району Полтавської області (КНП «ЦПМСД» Білоцерківської сільської ради), до складу якого входять 2 амбулаторії загальної практики – сімейної медицини, 4 фельдшерсько-акушерські пункти та 5 медичних пунктів тимчасового базування.
2. Комунальне некомерційне підприємство «Великобагачанський центр первинної медико-санітарної допомоги» Великобагачанської селищної ради (КНП «Великобагачанський центр ПМСД»), до складу якого входять 5 амбулаторій загальної практики – сімейної медицини та 5 фельдшерсько-акушерських пунктів.
3. Комунальне некомерційне підприємство «Великосорочинський центр первинної медико-санітарної допомоги» Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області (КНП «Великосорочинський центр ПМСД»), до складу якого входять 3 амбулаторії загальної практики – сімейної медицини та 5 фельдшерських пунктів.
4. Комунальне некомерційне підприємство Гадяцький центр первинної медико-санітарної допомоги» Гадяцької міської ради (КНП «Гадяцький ЦПМСД»), до складу якого входять 17 амбулаторій загальної практики – сімейної медицини та 20 фельдшерсько-акушерських пунктів.
5. Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги» виконавчого комітету Гоголівської селищної ради КНП «Центр ПМСД» виконавчого комітету Гоголівської селищної ради), до складу якого входять 2 амбулаторії загальної практики – сімейної медицини та 3 медичних пункти тимчасового базування.
6. Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Заводської міської ради. (КНП «ЦПМСД» Заводської міської ради), до складу якого входять 4 амбулаторії загальної практики – сімейної медицини та 3 фельдшерсько-акушерські пункти.
7. Комунальне некомерційне підприємство Лохвицький центр первинної медико-санітарної допомоги (КНП Лохвицький ЦПМСД), до складу якого входять 9 амбулаторій загальної практики – сімейної медицини та 18 фельдшерсько-акушерських пунктів.
8. Комунальне некомерційне підприємство «Миргородський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Миргородської міської ради Полтавської області (КНП «Миргородський міський центр ПМСД»), до складу якого входять 12 амбулаторій загальної практики – сімейної медицини, 5 медичних пунктів тимчасового базування та 4 пункти здоров’я.
9. Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Сенчанської сільської ради» (КНП «ЦПМСД Сенчанської сільської ради»), до складу якого входять 5 амбулаторій загальної практики – сімейної медицини та 7 фельдшерсько-акушерських пунктів.
10. Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Шишацької селищної ради (КНП «Центр ПМСД Шишацької с/р»), до складу якого входять 8 амбулаторій загальної практики – сімейної медицини та 10 фельдшерсько-акушерських пунктів.
Громадянське суспільство та інформаційний простір.
Формування інформаційного простору в Україні – важлива умова євроінтеграційних процесів для розвитку сучасної держави. Саме тому взаємодія з громадянським суспільством та інформаційна діяльність є одним із важливих напрямків роботи Миргородської районної військової адміністрації, особливо в умовах воєнного стану.
З метою забезпечення прозорості та відкритості суб’єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації в Миргородському районі створено необхідні умови для забезпечення громадян і суспільства своєчасною, достовірною та повною інформацією шляхом широкого використання як інформаційно – телекомунікаційних каналів органів місцевої влади, так і за рахунок співпраці із регіональними засобами масової комунікації.
За рахунок якісного контенту наявних власних інформаційно - комунікаційних каналів райвійськадміністрації (Telegram-канал та Facebook-сторінок) розширено можливості надання інформації для всіх верств населення.
З метою безперешкодного доступу до інформації та надання можливості безпосередньої участі як інститутів громадянського суспільства, так і громадян у процесах підготовки і проведення експертизи проєктів актів законодавства, здійснення контролю за результативністю і ефективністю діяльності органів державної влади у 2024 році розпочато роботу зі створення та впровадження нової версії офіційного веб-порталу райвійськадміністрації.
У 2024 році на інформаційних ресурсах районної військової адміністрації розміщувалися інформаційні матеріали в рамках всеукраїнських інформаційних кампаній (Всеукраїнської програми ментального здоров’я створеної за ініціативи першої леді Олени Зеленської «Ти як?», проєктів «Шкільні Ліги», «Виходь на світло», «Зимова підтримка» тощо) і забезпечено систематичне надсилання їх для розміщення на інформаційних ресурсах територіальних громад району та у місцевих засобах масової інформації. У рамках інформаційної діяльності, крім наповнення інтернет - ресурсів Миргородської РВА, орган виконавчої влади сприяв проведенню державних інформаційних кампаній шляхом розповсюдження постерів, сітілайтів, білбордів серед громад району (інформаційних кампаній вдячності Захисникам і Захисницям «Дякую Ветеране», «Дякую Ветеранко», «Зроби свій вибір», «Бийся у Третій штурмовій», «Не підходь! Не чіпай!» (протимінна безпека), «Корупція боїться твого контролю», «Зимова підтримка» тощо).
Для створення в районі умов всебічного розвитку громадського суспільства, посилення соціального партнерства, відкритості та прозорості управлінського процесу, до консультативно – дорадчих органів, що діють при органові виконавчої влади, залучаються представники громадянських інститутів суспільства. Наприклад, до Громадської ради, Ради з питань внутрішньо переміщених осіб, Координаційного центру підтримки цивільного населення тощо.
У звітному періоді районною військовою адміністрацією спільно з органами місцевого самоврядування району було вжито заходів щодо об’єднання громадськості навколо спільних історичних, культурних, державницьких цінностей та розв’язання актуальних соціально - економічних проблем. З цією метою забезпечено проведення заходів із відзначення державних свят і пам’ятних дат із залученням населення, громадських організацій різного спрямування та релігійних конфесій, із дотриманням правил безпеки в умовах воєнного стану.
Ефективна взаємодія Миргородської районної військової адміністрації з громадськими об’єднаннями і забезпечення жителів району суспільно вагомою інформацією створює достатній рівень відкритості діяльності органу виконавчої влади, поінформованості жителів району з актуальних питань життєдіяльності району в період дії правового режиму воєнного стану.
Між районною військовою адміністрацією та органами місцевого самоврядування, місцевими засобами масової інформації налагоджено тісну співпрацю щодо реалізації в районі єдиної інформаційної політики.
Оборонна роботі і цивільний захист.
Відповідно до доручень начальника Полтавської ОВА, протокольних рішень регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Полтавської області, протокольних рішень місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Миргородського району та наказу начальника Миргородської районної військової адміністрації у 2024 році було організовано проведення комісійних обстежень фонду захисних споруд цивільного захисту Миргородського району. Переважна більшість даних споруд готова та обмежено готова до використання. Ці споруди забезпечені відповідними табличками, маркуванням у відповідності до вимог міжнародних розпізнавальних знаків, встановлені (нанесені) на місцевості покажчики, що вказують на місце знаходження захисних споруд цивільного захисту.
Миргородською районною військовою адміністрацією у взаємодії з територіальними громадами району постійно проводиться відповідна робота щодо накопичення фонду захисних споруд шляхом облаштування та взяття на облік найпростіших укриттів розташованих на території громад.
Головам територіальних громад Миргородського району та балансоутримувачам дано відповідні доручення щодо забезпечення своєчасного відкриття та цілодобового доступу до захисних споруд, організовано інформування населення про місця розташування цих споруд.
На виконання п. 9 розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 488-р «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку та технічної модернізації місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій» (зі змінами) в територіальних громадах Миргородського району організовано відповідну роботу. В усіх громадах розроблені та затверджені відповідні програми цивільного захисту, в яких передбачено виділення коштів на впровадження МАСЦО.
Станом на 01.01.2025 року заключено договір з проектною організацією на виготовлення проєктної документації на будівництво МАСЦО в 12 територіальних громадах району (Білоцерківська, Великобагачанська, Великобудищанська, Великосорочинська, Гоголівська, Комишнянська, Лютенська, Миргородська, Петрівсько-Роменська, Сенчанська, Сергіївська, Лохвицька).
У 5 територіальних громадах стан впровадження місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення потребує покращення (Гадяцька, Заводська, Краснолуцька, Ромоданівська та Шишацька).
Стан створення та додаткового накопичення місцевих матеріальних резервів територіальних громад Миргородського району для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій
У 2024 році місцевими програмами розвитку цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки та запобігання і реагування на надзвичайні ситуації передбачено виділення відповідних обсягів коштів на створення матеріального резерву, згідно з затвердженими номенклатурами в 12 територіальних громадах (Білоцерківська, Великобагачанська, Великосорочинська, Гадяцька, Заводська, Комишнянська, Лохвицька, Миргородська, Петрівсько-Роменська, Ромоданівська, Сергіївська, Шишацька).
Потребує доопрацювання та затвердження в 5 громадах (Великобудищанській, Гоголівській, Краснолуцькій, Лютенській та Сенчанській).
З метою виконання рішення Ради оборони Полтавської області щодо додаткового накопичення запасів паливо-мастильних матеріалів у кількості, що забезпечить безперебійне функціонування об'єктів життєзабезпечення населення та пунктів незламності протягом 7 діб Миргородською районною військовою адміністрацією видано наказ начальника від 02.12.2024 року № 4 «Про додаткове накопичення запасів паливо-мастильних матеріалів», яким дано доручення головам територіальних громад Миргородського району здійснити відповідні заходи.
Виконавчими комітетами територіальних громад проведено відповідну роботу щодо наповнення запасів паливно-мастильних матеріалів до зазначених лімітів.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.12.2022 № 1401 «Питання організації та функціонування пунктів незламності» та з метою завчасного реагування на випадки настання надзвичайної ситуації, у тому числі воєнного характеру, в Миргородському районі створено та функціонує 104 пункти незламності:
97 - органами місцевого самоврядування;
5 - Миргородським районним управлінням ГУ ДСНС України у Полтавській області;
2 - залізничними вокзалами «Укрзалізниці» (м. Миргород та смт. Ромодан).
Миргородською районною військовою адміністрацією вжито необхідних заходів для забезпечення функціонування пунктів незламності, а саме:
- всі пункти незламності забезпечені генераторами з комплектами кабелів відповідної потужності, мережевими подовжувачами у кількості, достатній для одночасної зарядки не менше 50 мобільних пристроїв та запасом паливо-мастильних матеріалів не менше, ніж на три доби;
- облаштовані необхідними меблями (стільці, лавки, столи) у кількості, достатній для забезпечення проектної кількості відвідувачів, облаштовані куточки матері та дитини (пеленальний стіл, дитячі іграшки, книжки, розмальовки, олівці тощо);
- всі пункти незламності забезпечені засобами автономного опалення (твердопаливні котли (печі, булер’яни), теплові пушки, конвектори, обігрівачі тощо) та запасом палива не менше, ніж на три доби, а також запасом питної та технічної води, засобами для приготування гарячих напоїв (електрочайники, термоси тощо) відповідно до розрахункової кількості відвідувачів.
Мобілізаційна робота.
Головним завданням мобілізаційної підготовки у звітному періоді було забезпечення на території району виконання встановлених мобілізаційних завдань (замовлень) згідно з розпорядженням начальника Полтавської обласної військової адміністрації, розпорядженням начальника Миргородської районної військової адміністрації підприємствами, установами і організаціями району.
Пріоритетними напрямками у роботі було доведення мобілізаційних завдань (замовлень) до підприємств, установ і організацій, які знаходяться на території району і залучаються до виконання мобілізаційних завдань (замовлень) та укладання з ними договорів (контрактів).
Всього у звітному періоді із сільськогосподарськими підприємствами району укладено необхідну кількість договорів на виконання мобілізаційного завдання.
Мобілізаційна робота Миргородської районної військової адміністрації координує питання ведення військового обліку та бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації і на воєнний час, на підприємствах, в установах та організаціях Миргородського району, яким встановлені мобілізаційні завдання (замовлення), відповідно до статті 25 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (зі змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 року № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Протягом 2024 року постійно надавалась методична допомога щодо бронювання військовозобов'язаних працівників в органах місцевого самоврядування та на підприємствах, установах і організаціях на період мобілізації та на воєнний час.
Відповідно до статті 27 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», статей 17, 18 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» проводиться опрацювання Плану дій органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій щодо забезпечення мобілізації людських і транспортних ресурсів на території Полтавської області:
- проведення нарад із сільськими, селищними, міськими головами, керівництвом Миргородського РТЦК та СП, керівниками правоохоронних органів, керівниками підприємств, установ і організацій району, доведення їм розпорядження щодо оповіщення та забезпечення прибуття військовозобов’язаних до ТЦК та СП, а також зведених та часткових нарядів на виконання військово – транспортного обов’язку під час мобілізації;
- організовано взаємодію органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій з Миргородським РТЦК та СП, Миргородським РВП ГУ НП України в Полтавській області, закладами охорони здоров’я;
- органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями проводиться оповіщення і доставка громадян до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки з метою призиву на військову службу по мобілізації до визначених військових частин Збройних Сил України, надання транспортних засобів, забезпечення пальним;
- Миргородському районному територіальному центру комплектування та соціальної підтримки надається інформація щодо облікових даних зареєстрованих внутрішньо переміщених осіб чоловічої статі із зазначенням їх місць фактичного проживання та контактних телефонів;
- проводиться доставка і передача територіальному центру комплектування та соціальної підтримки транспортних засобів і техніки відповідно до затверджених зведених та часткових нарядів;
- місцевими медіа ресурсами висвітлюються інформації, спрямовані на виконання заходів мобілізації, також на рекламних конструкціях територіальних громад розміщаються борди на патріотичну тематику;
- під час зустрічей з працівниками підприємств, установ, організацій Миргородського району проводяться інформаційно – роз’яснювальні бесіди щодо порядку проходження військової служби в умовах правового режиму воєнного стану, соціального та правового захисту військовослужбовців та членів їх сімей.
Ведення Державного реєстру виборців
Відповідно до Закону України «Про Державний реєстр виборців» (далі– Реєстр) основними завданнями відділу є ведення Реєстру, до якого вносяться відомості про громадян України, що мають право голосу і проживають на території села, селища, міста, які входять до складу Миргородського району, а також громадян України, що мають право голосу і проживають або перебувають за межами України; складання та уточнення списків виборців на виборчих дільницях. Відділ ведення Реєстру забезпечує опрацювання персональних даних виборців 15 територіальних громад. Орієнтовна кількість виборців становить 96916. Кількість виборчих дільниць, які існують на постійній основі — 172.
За результатами виконання необхідних технологічних та організаційних заходів в рамках тестової експлуатації Реєстру постановою Центральної виборчої комісії від 22 грудня 2023 року №83 «Про деякі питання часткового відновлення функціонування автоматизованої інформаційної-комунікаційної системи «Державний реєстр виборців» частково відновлено функціонування Реєстру виборців у частині періодичної актуалізації (періодичного поновлення) бази даних Реєстру. Доступ до функцій та підсистем автоматизованої інформаційної-комунікаційної системи Реєстру залишається частково обмеженим та наданий тільки в обсязі, необхідному для забезпечення опрацювання відомостей періодичного поновлення. Відновлення функціонування офіційного порталу Держаного реєстру виборців в мережі інтернет www.drv.gov.ua, роботи публічних електронних сервісів та публічного доступу до Реєстру на цьому етапі не передбачається. Протягом шести місяців 2024 року було забезпечено опрацювання відомостей періодичного поновлення Реєстру, поданих органами, закладами, установами відповідно до статті 22 Закону України «Про Державний реєстр виборців» за період з лютого 2022 року до листопада 2023 року. З липня 2024 року опрацювання відомостей здійснювалося послідовно у хронологічному порядку. За результатами опрацювання відомостей: включено до Реєстру – 1188 виборців, внесені зміни до Реєстру – 5076 виборцям.
Проведена робота з адресною базою Реєстру. Внесено 248 змін назв вулиць. Перейменовано населені пункти: с-ще Декабристів на с-ще Мирне (Великосорочинська сільська територіальна громада), с. Першотравневе на с. Петренки (Шишацька селищна територіальна громада).